Як забезпечувати якість освіти дитини в умовах воєнного стану
(рекомендації для батьків)
- Співпрацюйте з педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти щодо організації освітнього процесу в дистанційному форматі в умовах війни. Постійно підтримуйте зв’язок з вихователем.
Зокрема, повідомляйте йому про місце перебування та стан здоров’я дитини.
- Відстежуйте негативні наслідки пережитих психотравмувальних подій. Зокрема, постійно стежте за психоемоційним станом дитини та її самопочуттям. Звертайте увагу на збудливість, тривожність,
агресивність, заглиблення в себе. Також уважно стежте за здоров’ям дитини, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Адже це можуть бути
показники втоми, перевантаження, хвилювання, страху та психотравми.
- Пам’ятайте, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною — запорука її успішного подальшого майбутнього. Щоб дитина відчувала вашу повну емоційну присутність, читайте
разом, грайте, виконуйте різноманітні завдання. Для цього послуговуйтеся матеріалами, розміщеними на платформі розвитку дошкільників НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами
захисту». Якщо в дитини щось не виходить, допомагайте їй, підтримуйте, будьте терплячими.
- Пам’ятайте, що педагоги закладу дошкільної освіти завжди готові підтримати й надати необхідну професійну допомогу з питань виховання та розвитку дитини. Тому не зволікайте та за потреби
звертайтеся до них за порадами й рекомендаціями.
- Допоможіть дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям і безпекою. Для цього дотримуйте режиму дня та звичних ритуалів. А також формуйте в дитини навички безпечної
поведінки за допомогою рекомендованих онлайн-матеріалів і відео, підготовлених МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти» і ЮНІСЕФ.
За матеріалами Е-журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу»