Впровадження інноваційних технологій в навчально – виховний процес ДНЗ

 

1.     Технологія психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого з дитиною ( П3- технологія) Автор –Піроженко Т.О.

 

Основні завдання інновації: Проаналізувати соціальні та психолого-педагогічні умови процесу впровадження технології “П3” в дошкільному навчальному закладі.

Розробити модель впровадження П³-технології, яка сприяє розвитку специфічно дитячих видів діяльності та  збереженню простору дитячої субкультури.

Підготувати педагогічних працівників  до впровадження розробленої моделі.

Оцінити ефективність розробленої моделі.

Розробити практичні рекомендації щодо повноцінного функціонування розвивальних технологій в умовах дошкільного навчального закладу , критерієм оцінки яких виступає творчий розвиток особистості.

Очікувані результати інновації:

реалізація технології забезпечує всім учасникам:

         радість розвитку

         досвід суб'єкт-суб'єктних відносин

         розвиток здібностей та  психологічних новоутворень

         розширення  культурного простору
свого "Хочу"

         усвідомлення  рівеня своїх зростаючих можливостей “Що Я знаю, вмію і можу?”

         виявлення особистісного ставлення і наполегливість у досягненні мети

 

2.     Теорія розв’язання винахідниць вин завдань.  Автор Г.Альтшуллер

 

Її використання допомагає не просто розвинути фантазію дітей, а й навчити їх мислити системно, творчо, розуміти єдність і протиріччя навколишнього світу, бачити і вирішувати проблеми, сприяє розвитку у дітей потреби у творчості

 

3.     Елементи технології  фізичного виховання дітей М.Єфименка (“Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей”).Автор – Єфименко М.

 

Основні завдання інновації: Проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств. Форма фізичної активності дітей – горизонтальний пластичний балет (“пластик-шоу”), що поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства. Його скорочені програми використовують як фізкультурні хвилинки, паузи, а також як розваги і свята. Ігрова взаємодія з дітьми реалізується в рамках ігрової теми як великої тематичної  гри (макрогри), що триває протягом одного чи кількох занять. Спільна мета та сюжетна лінія містить кілька  міні-ігор, ігор-вправ.

 

4. Логічні блоки Дьєнеша

Мета та основні завдання інновації: Сприяє розвитку довільності (уміння грати за правилами та виконувати інструкції), наочно-образного мислення, активного словника, пізнавальної активності, ігрової діяльності, мови, уваги, навичок спілкування і партнерства, сформованості сенсорних еталонів кольору, розміру та форми, сприйняття, комбінаторних здібностей, необхідних для шкільного навчання навичок, абстрактного мислення, сенсомоторної координації; вправи з цим матеріалом розвивають у дітей логічне та аналітичне мислення (аналіз, порівняння, класифікацію, узагальнення), творче мислення, а також пам'ять, увагу, уяву. Граючись з блоками Дьєнеша дитина виконує різноманітні предметні дії, вчиться  групувати предмети  за ознакою, викладає певні ряди дотримуючись алгоритму і т.д. 

 

Очікувані результати інновації: Розвиток логіко – математичного мислення дошкільників.

 

5. Палички  Кюїзенера

Мета та основні завдання інновації: Підготовка  дітей до засвоєння елементарних математичних уявлень, розвиток  творчих  здібностей, уяви, фантазії, здатності  до моделювання і конструювання, розвиток  логічного  мислення, уваги, пам'яті, виховання  самостійності, ініціативності , наполегливості  у досягненні мети; навчання  математики та пояснення математичних концепцій,  а також надання додаткового позитивного впливу на дитину: розвиток дрібної моторики пальців, просторового і зорового сприйняття, привчають до порядку.

 

Очікувані результати: Впровадження методики «Палички Кюїзенера» в освітній процес сприятиме кращому розвитку сенсорно-пізнавальних здібностей дітей.