Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти
Базовий компонент дошкільної
освіти затверджено наказом МОНМСУ № 615 від 22.05.2012 "Про
затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)”
Інваріантна складова
освітні лінії:
-
"Дитина в природному довкіллі”
-
"Дитина в світі культури"
-
"Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”
Варіативна складова
Засади нового Базового компонента
-
Визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;
-
Збереження дитячої субкультури;
-
Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
-
Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення
у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;
Засади нового Базового компонента:
-
Повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;
-
Компетентнісний підхід до розвитку особистості ,
збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованість бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
Засади нового Базового компонента:
-
Надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості , формування уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
-
Формування цілісної картини світу, основ
світогляду
Освітня лінія "Особистість дитини” передбачає:
-
Формування позитивного образу "Я”,створення бази
особистісної культури дитини,її активної життєдіяльності;
-
Виховання в дитини позитивного ставлення до своєї
зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь,культурно-гігієнічних,оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності
Освітня лінія "Дитина в соціумі” передбачає:
-
Формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння
орієнтуватись в світі людських взаємин, готовності співпереживати і співчувати іншим
Зміст освітньої лінії "Дитина в природному довкіллі” :
-
Містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля
та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля
Зміст освітньої лінії "Дитина в світі культури”:
-
Формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного
ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок , самостійності ,
культури та безпеки праці
Зміст освітньої лінії "Гра дитини”:
-
Розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності ,
ініціативності, організованості і ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому
Зміст освітньої лінії "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”:
-
Передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного
віку уявлень , еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів довколишнього світу;
-
Спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти,
формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях
Зміст освітньої лінії "Мовлення дитини”
-
Засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування,
елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях