Схвалено:

 рішенням педагогічної ради

дошкільного навчального закладу

ясла - садок «Малятко»

Ямпільської селищної  ради

Сумської області

протокол № 1 від 30.08.2022 р.

 

Затверджую

 

Завідуюча дошкільного

навчального закладу

 ясла – садок  «Малятко»

 Ямпільської селищної  ради

Сумської  області __________Ю.С.Мерцалова «_30__» ___серпня_____2022р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма

дошкільного навчального заклад ясла-садок «Малятко»

 Ямпільської селищної ради Сумської  області

 на 2022 – 2023 навчальний рік.

 

 

  

Зміст

 

 

 

Передумова (загальні положення);

Розділ І. Особливості організації освітнього процесу;

Розділ ІІ. Пріоритетні завдання на навчальний рік, інноваційна діяльність;

Розділ ІІІ. Програмно – методичне забезпечення освітньої діяльності;

Розділ ІV. Інструменти забезпечення якості освіти;

Розділ V. Основні показники реалізації освітньої діяльності.

 

 

Передумова

(загальні положення)

 

 Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок «Малятко» Ямпільської селищної  ради Сумської області спрямовує свою діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма ДНЗ ясла – садок «Малятко» окреслює підходи до планування й організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма діяльності ДНЗ ясла – садок «Малятко» зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя та створення умов для соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.

Мета освітньої програми – реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання освітньої програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини дошкільного віку , що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

 

Освітній процес у дошкільному навчальному закладі ясла-садок «Малятко» Ямпільської селищної  ради Сумської області представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

 

 

Термін реалізації освітньої програми ДНЗ ясла – садок «Малятко» передбачено на період 2022 – 2023н.р.

 

 

  

Розділ І.

Особливості організації освітнього процесу

 

Ямпільський дошкільний навчальний заклад Ямпільської селищної ради, Сумської області – комунальний заклад, який забезпечує догляд, розвиток, виховання та навчання дітей віком від 2 до 6(7) років.

Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі у 2022/2023 навчальному році здійснюється відповідно до законодавчої та нормативно-правовової база дошкільної освіти:   

Конституція України;

Конвенція про права дитини (редакція від 20.11.2014);

Закони України: «Про освіту» (редакція від 16.01.2020); «Про дошкільну освіту» (редакція від 16.07.2019); «Про охорону дитинства» (редакція від 09.08.2019); «Про місцеве самоврядування   в Україні» (редакція від 01.03.2020);

Постанова Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 86 про «Положення про заклад дошкільної освіти»;

Постанова головного державного санітарного лікаря України від 18.09.2020 № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID­19)»;

Постановою від 27.05.2022 р. № 630 уряд вніс зміни, зокрема, до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 09.12.2020 № 1236;

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»;

Лист Міністерства освіти і науки України від 03.06.2022 № 1/6015-22 «Про методичні рекомендації впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти».

Питання організаційних аспектів діяльності ЗДО в умовах воєнного стану в Україні регулюються нормативно-правовою базою в умовах воєнного стану:

Законом України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»;

листом Міністерства освіти і науки України від 06.03.2022 № 1/3370-22 «Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання»;

листом Міністерства освіти і науки України від 17.03.2022 № 1/3475-22 «Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»;

листом Міністерства освіти і науки України від 22.03.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників»;

 листом Міністерства освіти і науки України від 29.03. 2022 № 1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;

листом Міністерства освіти і науки України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»;

 листом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2022 № 1/4428-22 «Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях»

листом  Міністерства освіти і науки України від 12.12.2019 №1/9-766 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками».

Організація освітнього процесу у ДНЗ «Малятко» у 2022-2023 н.р. здійснюється  відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (2021) враховуючи під час взаємодії з дітьми «Методичні рекомендації до оновленого Базового компонента дошкільної освіти» та лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році».

 

Дошкільний навчальний заклад ясла – садок «Малятко» організує освітній процес за такими пріоритетними напрямами : художньо – естетичний, фізкультурно – оздоровчий, гуманітарний, еколого – натуралістичний.

 

Мова навчання – українська.

 

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул складає 127 днів:

літні – 92 календарних дні з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 5 календарних днів, 24 жовтня по 28 жовтня,

зимові – 12 календарних днів, 26 грудня по 06 січня,

весняні – 12 календарних днів, 20 березня по 31 березня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

 

У ДНЗ ясла – садок «Малятко» встановлено 5-денний робочий тиждень. Заклад працює з 07.30 до 18.00.

 

У дошкільному навчальному закладі ясла-садок «Малятко» Ямпільської селищної ради Сумської області функціонує 6 груп:

1 група раннього віку (від одного до трьох років);

1 група молодшого дошкільного віку (від трьох до чотирьох років);

2 групи середнього дошкільного віку (від чотирьох до п’яти років);

2 групи старшого дошкільного віку (від п’яти до шести (семи) років);

 

Заклад реалізує такі форми охоплення дошкільною освітою дітей: групи повного дня.

Нажаль, в умовах воєнного стану реалізація освітнього процесу в ЗДО відбувається у дистанційному форматі

 

Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.10 року №1.4/18-3082 в ДНЗ «Малятко» використовують такі види занять: тематичні, комплексні, інтегровані, контрольно-діагностичні.

 

Розподіл занять на тиждень проводиться відповідно до Наказу МОН № 446 від 20.04.15 року «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Тривалість занять становить:

- у групі раннього віку (3-й рік життя) – до 10 хвилин

- у молодшій групі (4-й рік життя) - не більше 15 хвилин;

- у середній групі (5-й рік життя) – 20 хвилин;

- у старшій групі (6-й, 7-й рік життя) – 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

 

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп — 15 хвилин, середніх — 20 хвилин, старших — 25 хвилин. Не дозволено вимагати від дітей виконання домашніх завдань

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з дворічного віку.

Тривалість занять для дітей наступна:

- у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин;

- від 3 до 4 років – до 20 хвилин;

- від 4 до 5 років – до 25 хвилин;

- від 5 до 6 (7) років –  до 30 хвилин.

У 2022 – 2023 навчальному році в дошкільному навчальному закладі ясла-садок «Малятко» Ямпільської селищної  ради Сумської  області загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

 

Розподіл навчального навантаження на дитину на тиждень

Інваріантна складова.

Види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень за віковими групами

перша молодша (від 2 до 3 років)

друга молодш а (від 3 до 4 років)

середня (від 4 до 5 років)

старша (від 5 до 6 (7) років)

Ознайомлення із соціумом:

1

2

2

3

Ознайомлення з природним  довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність:

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування:

2

3

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток**

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

16

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

1,4

3,5

5,3

8,3

 

**Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

 

Надання додаткових освітніх послуг (гурткова робота)

 

          - гурток «Вивчаємо англійську» (інтелектуальний) – керівник Єпишко О.А.;

- гурток «Валеологія для дошкільників» (інтелектуальний) – керівник Єпішко О.А.

- гурток «Грамота для дошкільників» (інтелектуальний) – керівник Єпішко О.А.

- гурток «Умілі рученята» (художньо – естетичний) – керівник Єпішко О.А.

 

Модель організації навчання на період дії воєнного стану

Заклад дошкільної освіти ясла – садок «Малятко» з 01вересня 2022 року і до відновлення діяльності ЗДО у звичному режимі за рішенням військової адміністрації і селищної  комісії з питань готовності закладів освіти Ямпільської територіальної до організації навчання та забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, буде забезпечувати освітній процес у дистанційному форматі.

Під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі необхідно враховувати особливості дітей дошкільного віку. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин.

Для організації освітньої діяльності у дистанційному форматі варто налагодити партнерські відносини з батьками вихованців через закриті групи із батьками в соціальних мережах за вибором: Viber, Telegram, Facebook та відкритих групах соціальної мережі Facebook. У процесі організації освітньої діяльності в дистанційному форматі використовувати синхронне і асинхронне навчання (онлайн-заняття, або його відеозапис).

Відеоконференції з батьками та дітьми організовувати на електронній платформі GoogleMeet. Онлайн – конференції проводити з дотриманням «Вимог до розпорядку дня і навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей», ХІІ розділу Санітарного регламенту, а саме:

 п.8. Заняття з використанням комп’ютерів дозволяється проводити для дітей старшого дошкільного віку два рази на тиждень (не більше одного разу протягом дня). Безперервна тривалість роботи з комп’ютером не повинна перевищувати 10 хвилин.

 п. 9. Заняття з використанням електронних технічних засобів навчання з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться у разі згоди батьків не більше 10 хвилин. Для дітей старшого дошкільного віку безперервна тривалість занять з використанням ТЗН (інтерактивні дошки, відеопроектори тощо) не повинна перевищувати 15 хвилин.

 п.11. Перегляд розважальних телепередач, мультфільмів і діафільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день.

Тривалість перегляду 27 розважальних телевізійних передач не повинна перевищувати 20 хвилин на день для дітей 3-4 років і 30 хвилин для дітей 5-6 років.

 Інформацію про перебіг освітньої діяльності розміщати у відкритих групах на Facebook Наприкінці тижня підводити підсумок у форматі зворотнього зв’язку.

 При плануванні освітньої діяльності зберігати інтегрований підхід та пріоритетні напрямки, що надасть змогу значно скоротити організовані форми навчальної діяльності (занять) та істотно знизити навчальне навантаження на дітей.

  

 

Розділ ІІ.

Пріоритетні завдання на 2022 – 2023 навчальний рік.

 

Освітній процес у закладі дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану організовується відповідно до вимог чинного законодавства й Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту) та з урахуванням безпекової ситуації в селищі  й рішення обласного, місцевого військово-цивільних адміністрацій.

Діяльність у ЗДО буде здійснюватися (станом на 1 вересня 2022 р.) із використанням дистанційної форми організації освітнього процесу. Керуючись чинними нормативно-правовими документами щодо організації діяльності в закладах дошкільної освіти та враховуючи аналіз роботи закладу за минулий навчальний рік, анкетування педагогів, колектив закладу дошкільної освіти ДНЗ ясла – садок «Малятко»  у 2022/2023 навчальному році спрямовує свою діяльність на:

«Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації оновленого Державного стандарту з урахуванням особливостей організації освітнього процесу в умовах воєнного стану».

Спрямувати роботу колективу на реалізацію пріоритетних завдань:

  • Створювати належні умови для отримання дітьми якісної дошкільної освіти через компетентність і практичну готовність педагогів працювати в умовах реалізації особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою реалізації принципів гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі. 1.
  • Удосконалювати психологічну, методичну та інформаційну підтримку всіх учасників освітнього процесу в ЗДО.
  • Консолідувати зусилля педагогів і батьків щодо формування соціальногромадянської компетентності дітей дошкільного віку, утвердження активної позиції громадянина, формування позитивного образу своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини українського народу, його історії, традицій, культури.
  • Удосконалювати роботу щодо формування математичної та мовленнєвої компетентностей дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
  • Сприяти подальшому налагодженню форми партнерської взаємодії з родинами вихованців через упровадження різних дистанційних ІКТ-форм спілкування з батьками.
  • Забезпечити створення умов безпечного освітнього середовища.

 

 

Завдання на оздоровчий період 2023 року

 

1. Спрямувати роботу педагогічного колективу на виховання у дітей безпечної та доцільної поведінки, формування екологічної культури, здорового способу життя та свідомого ставлення до довкілля

2. Активізувати роботу щодо реалізації системи заходів спрямованих на оздоровлення дітей, їх валеологічної культури, розвиток допитливості та пізнавальної активності

 

 3. Продовжити  роботу щодо художньо-естетичної компетентності дошкільників, розвитку їх творчих здібностей через різні види продуктивної діяльності .

 

 

Розділ ІІІ.

Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності

Згідно з рішенням педагогічної ради ДНЗ «Малятко» (протокол № 1 від 31.08.2021 року) освітній процес у закладі здійснюється за наступними програмами:

- освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (Рекомендовано Мінестерством освіти і науки  України лист МОН України №1/11-4960 від 23.07.2020 р.);

- освітня програма для дітей молодшого дошкільного віку «Впевнений старт» (Лист МОН від 23.07.2020р.№1/11-4934)

 

Парціальні програми:

- «Україна - моя Батьківщина» програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку, Каплуновська О.М. (Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 25.03.2016 №2.1/12-Г-85)),

- Дошкільнятам-освіта для сталого розвитку Гавриш Н., Пометун О. (Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 12.02.2019 №22-1/12-Г-46).

- Англійська мова для дітей дошкільного віку: програма та методичні рекомендації, І.А.Кулікова, Т.М. Шкваріна Схвалено для використання в дошкільних закладах комісією з іноземних мов Науково – методичної ради з питань освіти та науки України МОН .України, лист ІІТЗО України від 28.07.2015 р №14.1/12-Г-952;

Програми гуртків:

- гурток «Вивчаємо англійську» (інтелектуальний) – Схвалено для використання в дошкільних закладах комісією з іноземних мов Науково – методичної ради з питань освіти та науки України МОН .України, лист ІІТЗО України від 28.07.2015 р №14.1/12-Г-952;

- гурток «Валеологія для дошкільників» (інтелектуальний) – затверджена педагогічною радою ДНЗ ( протокол № 1  від 31.08.2021р.);

- гурток «Веселі рученята» (художньо – естетичний) - затверджена педагогічною радою ДНЗ ( протокол № 1  від 31.08.2021р.);.

- гурток «Грамота для дошкільників» (інтелектуальний) - затверджена педагогічною радою ДНЗ ( протокол № 1  від 31.08.2021р.);.

 

 

Для більш ефективної організації освітнього процесу в дошкільному закладу на період дії воєнного стану педагогам варто скористатися корисними посиланнями:

1. Дитячий онлайн-садок НУМО у YOUTUBE KIDS. URL: https://uied.org.ua/dytyachyj-onlajn-sadok-numo-vidteper-v-youtube-kids/.

    ЮНІСЕФ та МОН запустили онлайн-садок НУМО. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/yunisef-ta-mon-zapustili-dityachij-onlajn-sadoknumo.

2. Матеріали для педагогів та батьків «Сучасне дошкілля під крилами захисту». URL: https://mon.gov.ua/ua/news/materiali-dlya-pedagogiv-i-batkivsuchasne-doshkillya-pidkrilami-zahistu.

3. Хрестоматія для дітей старшого дошкільного віку «Моя країна – Україна». URL: https://uied.org.ua/hrestomatiya-dlya-ditej-starshogo-doshkilnogo-vikumoyakrayina-ukrayina/.

4. Серія ігрових онлайн-зустрічей для дошкільнят від команди The LEGO Foundation. URL: https://uied.org.ua/seriya-igrovyh-onlajn-zustrichej-dlyadoshkilnyat-vidkomandy-the-lego-foundation/.

5. Презентація парціальної програми «Моя країна – Україна». URL: https://uied.org.ua/z-ukrayinoyu-v-serczi

6. Каталог з активностями «Відновлюємося через гру». URL: https://drive.google.com/file/d/12Vum2vUY2ubL2L_OkLzhwJYUjd8Bkd8p/view?usp=sharing.

7. Каталог ігрових активностей «P.O.W.E.R». URL: https://drive.google.com/ile/d/1NOyZnbNrkr7sO57JP0WChSLnKO7VIZ7H/view.

  

 

Розділ ІV.

 Інструменти забезпечення якості освіти.

Освітній процес забезпечують 16 педагогів: 1 – завідуюча, 1 вихователь-методист,              11– вихователів, 1 – керівник музичний,  інструктор з фізичної культури, керівник гуртків, медичного персоналу – 1 працівник.

Якісний склад педагогічних працівників на 2022-2023н.р.

Категорія педпрацівників

Всього педагогічних

працівників

Освіта

Середня спец.

Бакалавр

Вища

1

Завідуюча

1

 

 

1

2

Вихователь-методист

1

 

 

1

3

Вихователі

11

2

 

9

4

Музичний керівник

1

 

 

1

5

Інструктор з фізичної

культури

1

 

 

1

6

Керівник гуртків

1

 

 

1

7

Всього:

16

2

 

14

Матеріально – технічне забезпечення освітньої діяльності.

- музична зала;

- спортивна зала;

- методичний кабінет;

- мультимедійне обладнання (облаштоване в музичній залі);

- 1 комп’ютер;

- 2 принтера;

- 2 ламінатора;

- 2 ноутбука.

 

Предметно-просторове середовище закладу сучасне, розвивальне, як в кожній віковій групі так і в ДНЗ в цілому. До поповнення ігрових осередків залучаються і батьки вихованців. Педагоги закладу багато уваги приділяють виготовленню різних дидактичних матеріалів та іграшок власними руками. Проте, матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу перебуває на середньому рівні (60%), враховуючи необхідність забезпечення іграшками та навчально-ігровими посібниками відповідно Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, наказ МОН України від 19.12.2017р. № 1633

Розділ V.

Основні показники реалізації освітньої діяльності

 

Фізичний розвиток:

•        у своїх діях керується всіма органами чуттів;

•        вправний, витривалий, енергійний у повсякденній діяльності; бере активну участь у різноманітних іграх, вправах, заняттях;

•        дотримується основних правил особистого догляду, володіє навичками підтримання здоров'я та гігієни; орієнтується в ознаках здоров'я та хвороби;

•        дотримується основних правил культури споживання різноманітних продуктів;

•        знає про існування небезпечних об'єктів і предметів, розуміє правила безпечної поведінки, дотримується їх у реальному житті;

•        диференціює особливості дівчинки і хлопчика, дотримується правил статево рольової поведінки; знає, що стать не змінюється з віком, має уявлення про призначення чоловіків і жінок;

•        належним чином застосовує різні технології у фізичній та предметно-практичній діяльності, володіє конструктивними вміннями й навичками.

 

Емоційний розвиток:

•        переважають оптимістичне самопочуття, гарний настрій орієнтується в основних емоціях, називає кожну словами; розуміє свій емоційний стан та стан людей, що навколо;

•        адекватно реагує на різні життєві події, ситуації;

•        усвідомлює, може пояснити словами, що спричинює ту чи іншу емоцію;

•        знає, якою мімікою передається кожна з основних емоцій;

•        вміє стримувати негативні емоції, регулювати свої почуття;

•        знає, як позитивні і негативні переживання впливають на стан і настрій людей;

•        сприйнятлива до переживань інших, емпатійна; вносить корективи у власну поведінку відповідно до на строю оточення, намагається бути емоційно суголосною іншим.

 

 

Соціальний розвиток:

•        швидко звикає до нових умов життя; добре орієнтується в новому середовищі, пристосовується до його вимог, конструктивно впливає на інших;

•        довіряє знайомим дорослим, вільно з ними спілкується, розраховує на них;

•        у разі потреби звертається до дорослого по допомогу;

•        налагоджує дружні стосунки з приємними однолітками;

•        намагається визначити свій статус у колі значущих ровесників, заявляє про свої можливості, демонструє вміння;

•        узгоджує свої дії з партнерами по спільній діяльності, вміє домовлятися, укладати угоди, виходити з конфлікту з найменшими затратами зусиль; поводиться миролюбно;

•        поводиться відповідально, може обґрунтувати свої рішення та вчинки;

•        знає межі соціально схвалюваної, прийнятної та неприйнятної поведінки;

•        виважено ставиться до контактів з незнайомими людьми та їхніх пропозицій, утримується від

спілкування з "чужими" без дозволу рідних та близьких.

 

Моральний розвиток:

•        знає головні правила моральної поведінки, намагається дотримуватись їх у своїй діяльності;

•        диференціює поняття "добро" і "зло", може дати оцінки відповідним вчинкам (своїм та інших людей);

•        толерантна щодо інакшості, визнає та поважає схожі та відмінні риси людей;

•        поводиться чесно і правдиво щодо інших;

•        ініціює допомогу та підтримку всім, хто цього потребує; намагається захистити менших, слабших за себе;

•        поводиться безкорисливо, не розраховує на схвалення морального вчинку авторитетними людьми;

•        виявляє турботу про інших, прагне бути їм корисною; І намагається втішити, заспокоїти;

•        вчиняє справедливо, совісно не лише в присутності дорослих, а й за відсутності контролю з їхнього боку;

•        схильна до само покладання відповідальності за ко-1 гось/щось;

•        намагається утриматися від ревнощів, мстивості, жадібності, заздрощів, зловтіхи, прагнення

домінувати над кимось.

Розвиток довільної поведінки:

•        орієнтується на правилодоцільну поведінку, впорядковує простір навколо себе;

•        формулює мету своєї діяльності, передбачає майбутній результат, планує свої дії;

•        доводить розпочате до кінця, виконує дану іншим обіцянку;

•        мобілізується на долання труднощів, звертається по допомогу лише в разі об'єктивної необхідності;

контролює проміжні результати своєї діяльності, вносить у них корективи, виправляє помилки, без спонукань ззовні може, якщо треба, переробити зроблене, поліпшити свій результат;

•        протягом певного часу може організувати себе та однолітків;

•        утримується від небажаних висловлювань та вчинків;

•        характеризується вольовими рисами характеру — самостійністю, наполегливістю, цілеспрямованістю, витримкою, сміливістю.

 

Розвиток пізнавальної активності та основ логіки:

•        цікавиться новим, активно вивчає навколишній світ та самого себе; виявляє допитливість;

•        ставить дорослим багато запитань; на деякі з них намагається знайти відповіді самостійно; прагне дістати відповідь на кожне запитання;

•        уміло використовує набуті знання для отримання нових;

•        знаходить нове у знайомому та знайоме в новому;

•        порівнює, зіставляє, аналізує, узагальнює, виробляє власні судження;

•        знаходить кілька варіантів розв'язання проблеми;

•        диференціює реальне та фантастичне;

•        розмірковує над глобальними проблемами — сенсом життя людини, народженням, смертю, причинами війн, природними катаклізмами тощо;

•        збирає інформацію через спостереження, практичні спроби і помилки;

•        пов'язує свої знання з реальними життєвими ситуаціями, апробує їх.

Розвиток математичних умінь:

•        знає основні числа, здійснює розрахунки, розв'язує нескладні арифметичні задачі;

•        здійснює серіацію за величиною, масою, об'ємом, розташуванням у просторі,

перебігом подій у часі;

•        класифікує геометричні фігури, предмети та їх сукупності за якісними ознаками та кількістю;

•        вимірює кількість, довжину, ширину, висоту, об'єм, масу, час;

•        виявляє інтерес до математичної діяльності;

•        знає співвідношення між одиницями часу, вміє визначати час за годинником;

•        прагне самостійно знаходити розв'язання математичних задач.

Креативний розвиток:

•        через творче досягнення самовиражається, актуалізує свої здібності;

•        генерує оригінальні ідеї, самостійно висуває різноманітні гіпотези; намагається відійти від запропонованого шаблона;

•        вирізняється гнучкістю та швидкістю мислення, кмітливістю, дотепністю, розсудливістю;  

•        конструктивно діє у невизначених ситуаціях, не губиться в разі дефіциту інформації, знаходить оригінальні способи розв'язання проблеми;

•        характеризується творчою продуктивністю, схильністю реалізувати задумане;

•        підходить до проблеми з різних точок зору, легко переключається з одного класу об'єктів на інший; швидко вдається до аналогій, порівнянь, протиставлень, асоціативних зв'язків; користується різними доказами;

•        виявляє інтерес до парадоксів, має розвинене почуття гумору, схильна до сумнівів; вміє дивуватися;

•        здатність бачити істотне, відокремлювати головне від другорядного, сприймати все комплексно;

•        здатна прогнозувати, випереджати, передбачати;

•        вирізняється метафоричністю, багатством уяви, вмінням бачити складне у простому, у складному — просте.

 

Мовленнєвий розвиток:

•        характеризується правильною звуковимовою;

•        розуміє значення мовлення для людини;

•        використовує мову в різних цілях;

•        ефективно спілкується рідною мовою; дістає задоволення від читання (дорослим та власного);

•        знає абетку рідної мови;

•        усвідомлює, що надрукований та написаний тексти використовують з різною метою;

•        розрізняє рідну й чужу мови; виявляє до останньої інтерес;

•        рука готова до письма;

•        має збалансований словниковий запас з кожної сфери життєдіяльності;

•        розмовляє грамотно, вживає прості й складні речення.

Художньо-естетичний розвиток:

•        використовує мистецтво для вираження своїх знань, думок, почуттів, ставлень;

•        розуміє та схвально ставиться до різних видів мистецтва;

•        володіє художніми навичками та певними техніками;

•        має елементарні особисті естетичні критерії;

•        сформовані зачатки художнього смаку: має свої літературні, музичні, образотворчі уподобання;

•        розуміє, що мистецтво відображає культуру народу;      ,

•        обізнаний з рідною культурою, шанує традиції своєї родини та країни, виявляє інтерес до культури інших народів України та світу;

•        охоче слухає музику, співає, музикує, танцює, декламує, малює, конструює тощо;

•        розрізняє "красиве" і "потворне", емоційно відгукується на нього, передає враження кольором, лінією, композицією тощо.

 

Екологічний розвиток:

•        емоційно реагує на красу природи, усвідомлює важливість бережливого ставлення до неї, позитивні та негативні впливи людини на природу;

•        має уявлення про відмінності природи різних регіонів України та світу;

•        знає ознаки й характерні властивості компонентів природи (піску, води, грунту, снігу, каміння);

•        розрізняє   контрастні   стани   погоди,   розуміє   причинно-наслідкові   зв'язки   між   станом   погоди   й поведінкою людей;

•        визначає і називає характерні ознаки рослин, знає, як їх доглядати, дотримується правил безпечного спілкування з рослинами;

•        знає свійських і диких тварин, їхні характерні ознаки, дії, місце проживання; має досвід догляду за свійськими тваринами, дотримується правил безпечного поводження з ними;

•        усвідомлює, що сміття забруднює природне довкілля; володіє навичками дбайливого ставлення до нього;

•        розуміє відповідальність людей та власну за стан природного довкілля.

 

Розвиток позитивного ставлення до себе:

•        виявляє інтерес до свого тіла, зовнішності, внутрішнього життя, досягнень, якостей;

•        орієнтується в своїх чеснотах і вадах; може назвати їх словами;

•        прагне заявити про себе, демонструє свої здібності та вміння, домагається їх визнання значущими іншими;

•        володіє досвідом самореалізації в різних сферах життєдіяльності;

•        сформований позитивний образ "Я", реалістична самооцінка;

•        відстоює власну гідність, не погоджується з несправедливими оцінками, чинить опір приниженню та обмеженню прав; ,

•        сформовані зачатки рефлексії: усвідомлює, як її особливості сприймають значущі люди, намагається будувати свою поведінку з урахуванням їхніх реакцій;

•        упевнена в своїх можливостях, довіряє собі;

•        протягом певного часу охоче себе займає, грає на самоті;

•        знає, цінує та підтримує свої індивідуальні особливості, несхожість на інших.

 

Розвиток ігрових умінь:

•        виявляє інтерес до сюжетно-рольової гри, радіє можливості грати;

•        зацікавлено ставиться до ігрового сюжету, його наближеності до реального

життя; може вносити новизну, доцільні зміни;

•        уміє виконувати головні й другорядні ролі, командувати й підкорятися; передає основні особливості кожної ролі, добре її типізує та індивідуалізує;

•        узгоджує виконання ролі з іншими учасниками гри;

•        приймає ігрові правила, дотримується їх;

•        уміло використовує в грі іграшки, атрибути, матеріали; проявляє винахідливість і дотепність;

•        радіє спілкуванню з товаришами, охоче з ними грає.

 

Розвиток загально-навчальних умінь:

•        сформовані організаційні вміння та навички;

•        володіє раціональними способами організації учбової діяльності;

•        розвинуті загально-пізнавальні  вміння:  спостерігати, розмірковувати,  запам'ятовувати,  відтворювати матеріал, вносити в нього елементи новизни;

•        володіє загально-мовленнєвими вміннями та навичками, культурою слухання й мовлення;

•        наявні контрольно-оцінні вміння, володіє способами перевірки та самоперевірки, оцінювання якісно-кількісних характеристик результату та вкладених в їх досягнення особистих зусиль.

 

 

 

 

 

Шановні відвідувачі! Ви можете переглянути новини закладу дошкільної освіти «Малятко» на сторінці у Facebook   «Малятко» смт. Ямпіль Сумської області. 

 

https://www.facebook.com/groups/216603378909451